Dacă tot eşti la IT, ajută-mă şi pe mine…

Băi, m-am săturat până peste cap de nesimţiţii care, după ce că-ţi rupi din timpul tău (ahem, timpul companiei) şi îi ajuţi să-şi repare calculatorul personal, vin la tine şi se plâng ca durează prea mult. Sau că ei ţi-au spus să faci şi “aia” şi că ai uitat să o faci. Sau că nu sunt mulţumiţi de treaba făcută, că ai uitat să le configurezi nu-ştiu-ce rahat. Şi de fiecare dată o spun pe un ton din care se înţelege CLAR că sunt profund dezamăgiţi de tine. Dezamăgiţi de calitatea smalţului de pe dinţii calului primit în dar.

Asta, având în vedere şi faptul că, atunci când i-am făcut calculatorul, aveam pe birou 4 staţii (printre care şi al lui) la care lucram simultan.

8 thoughts on “Dacă tot eşti la IT, ajută-mă şi pe mine…

  1. EroticaXP

    Ai procedat gresit din momentul in care ai acceptat. Fa un studiu de piata din care sa reiasa tarifele medii pentru o anumita actiune intreprinsa. Explica’le celor care te solicita ca tu faci asta si in timpul liber ca o sursa de venit si ca tarifele tale sunt oricum cu mult sub pretul pietei. Daca mai sunt inca increzatori in capacitatea ta de a le rezolva problemele vor plati pretul cerut, daca nu la revedere. Abia atunci au voie sa emita cerinte. Si pe de alta parte este bine de obicei sa realizezi procesul cu omul langa tine si sa il intrebi agasant spre sfarsit daca sigur nu a uitat ceva. Iar din momentul in care spui “Am terminat cu tot ce mi’ai cerut!” sa nu mai poata spune ca ai uitat aia si ailalta. Eu spre exemplu cer 80 de lei la PCuri si 100 de lei la laptopuri (pretul e totusi negociabil, te mai uiti si la om cat isi permite). De banii astia le instalez Windowsul, le caut si le instalez TOATE driverele chiar daca nu va folosi FireWire sau Bluetooth in viata lui, instalez Officeul, codecuri si player, Winamp, antivirus, messenger, client de DC, Flash Player, Mozilla (chiar incurajez Firefox in loc de Internet Explorer sub pretextul ca pierd “garantia”) plus alte nimicuri. Le creez o imagine de backup cu Norton Ghost pe care o ascund. Le explic ca au garantie 30 de zile la munca efectuata iar dupa 30 de zile interventia costa mai putin DACA SI NUMAI DACA imaginea facuta cu NG nu este stearsa de catre utilizator. Daca este stearsa ii tarifez normal. Le explic foarte clar care sunt beneficiile si unii oameni (carora chiar le pasa, cei mai buni clienti) chiar asculta de sfaturile mele. De asemenea le ofer reduceri sau gratuitati daca am parte de clienti care vin din partea acelor persoane. Nu este un castig mare si mai mult ca sigur nu este un castig consecvent dar prefer sa rup 3 ore din timpul meu liber pentru a castiga remuneratia pe 2 sau 3 zile de serviciu.

    Reply
  2. DeeDee

    Baga-ti picioarele in ei si nu le mai inghiti toate rahaturile.
    Pune punct, trage linie si nu mai face favoruri decat eventual prietenilor foarte apropiati (care esti sigur ca nu ti-ar zice niciodata asta) si rudelor de gradul 1, de la care oricum scoti o prajitura, ceva.

    Reply
  3. rasebo Post author

    Şi tu ai dreptate DeMaio; depinde destul de mult de locul în care munceşti. În unele părţi poţi spune că nu lucrezi la mai multe în acelaşi timp, într-altele nu ai cum să zici aşa ceva.

    Eh, multi-tasking, nene.

    Reply

Leave a Reply to rasebo Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.