… am o problemă cu x, nu mai face y/îmi dă eroarea z/s-a blocat programul ţ când făceam â. Poţi să vii până la mine, să mă ajuţi (eventual un “te rog frumos aruncat pe undeva pe acolo”)?
Aşa ar trebui să sune un telefon pentru suport la departamentul IT. Pentru că dacă mă suni şi-mi spui “Am o problemă, hai până la mine urgent, pa.” şi închizi telefonul, voi întâmpina câteva probleme, anume:
- Dacă nu te prezinţi, nu ştiu la cine trebuie să ajung. Adică ai să stai ca prostul/proasta şi ai să presupui (prost) că ăla de la IT e un nesimţit care nu vrea să te ajute;
- Fiecare utilizator care mă sună are o problemă urgentă, din punctul lui de vedere chiar cea mai urgentă. Dacă nu-mi dai detalii, am să presupun că iar nu ştii cum să bagi căştile-n mufele din faţa calculatorului (alea cu semnele de cască şi microfon în dreptul lor) şi am să pun problemei tale eticheta “prioritate extrem de scăzută – de rezolvat în max. 90 de zile”. ;
- Nu sunt sluga ta. Dacă nu ai bun simţ, este foarte posibil să nu am chef să vin să te ajut. Dacă mi te adresezi cu “băi pulache” fără motiv, am să te trimit în pizda mătii (în gând, că eşti un căcat de manager) şi, când am să trec pe la biroul tău (după ceva timp, că eram prea ocupat cu cititul articolelor din feed-reader), am să fac în aşa fel încât să nu ai cum folosi calculatorul câteva ore bune.
True. Din pacate tot mai multe cunostinte de-ale mele fac chestia asta mai ales pe messenger. I-am invatat cu remote support. Too bad. Acum au uitat si de “te rog frumos” si de “ai cumva timp pentru…”.