Injoy e de căcat

Acest post ar fi trebuit să aibă titlul “ISP Tech Support – II” şi să fie un articol scris într-un ton oarecum relaxat, un fel de glumiţă la adresa incompetenţei operatorilor de suport, cam în aceeaşi notă cu cel de acum câteva zile. În schimb, datorită modificărilor survenite pe la jumătatea scrierii acestui articol, am decis să schimb nota. Da, Injoy suge într-un mod foarte original. Sunt o adunătură de incompetenţi, nişte maimuţe care, în afară de setările de reţea tipice ale isp-ului, probabil arse într-un model complicat pe suprafaţa dreaptă şi lucioasă a creierului lor, nu au nici cea mai vagă idee despre ce e vorba într-o reţea simplă de home. De ce? Citiţi în continuare.

Duminică, în timp ce click-uiam fericit pe www, observ că netul începe să se comporte ca o femeie nehotărâtă. Adică, în caz că soarta v-a ferit de aşa ceva, comportamentul de femeie aiurită se manifestă, de obicei, în felul următor:

  1. ora 16 (eşti la muncă): pooooate ;)
  2. ora 18 (ai ieşit de la muncă): da!
  3. ora 20 (ajungi acasă, cu capsa pusă şi chef nebun): nu prea mai am chef/mi-e foame/îmi curge un ochi/mă doare capul/hai să ne uităm la un film/[insert anything here]
  4. ora 23 (când eşti deja adormit şi te bagi în pat, cu chef de somn): hmmm… ce faaaci? ;)
  5. ora 23:10: dar parcă-s cam obosită… o lăsăm pe mâine dimineaţă? (normal, ştii că mâine dimineaţă n-o să se întâmple nimic)

Ahem… Revenind (gând negru: nu vreau să ştiu ce mă aşteaptă acasă).

Observ că browsing-ul se mişcă ca un posterior, dar totuşi torentele-s pline de viaţă, pe la 8-9 MB/s. Mă gândesc că e ceva temporar şi mă hotărăsc să mai aştept puţin, chiar dacă deja făceam ca un titrez prin casă, pentru că tocmai îmi venise o idee de articol pe blog şi o pierdeam printre neuroni (da, am uitat despre ce voiam să scriu şi nici nu m-am gândit să scriu ceva offline). Probleme posibile? DNS buşit sau setări aiurea de QoS din serverele ISP-ului.

După vreo oră, văzând că gluma se îngroaşă şi că ISP-ul n-are chef să se autosesizeze, mă decid să îi contactez. De fapt, îl cam pun pe colegul de apartament să sune, eu fiind cam pe muchie cu costul suplimentar. După vreo 2-3 minute cu “Momentan toţi operatorii sunt ocupaţi” în ureche, colegul renunţă. Cum speranţa moare ultima, am mai răbdat vreo 20-30 de minute, până să-mi sară toată răbdarea pe tavan, îmi bag picioarele în banii pe care trebuie să îi dau în plus pe factura de mobil şi formez numărul celor de la Injoy, reuşesc să prind un operator din prima şi (nu garantez că astea sunt exact cuvintele, dar încerc să reproduc cât mai exact):

Eu: Bună ziua, aveţi probleme cu reţeaua?
El: Ăăăăă nu, de ce?
Eu: Păi de vreo oră şi ceva mi se mişcă netul foarte foarte încet.
El: Haideţi să vă verificăm setările de reţea (parcă au un fix dobitocii ăştia cu setările lui peşte).
Eu: Nu cred că e necesar, nu am modificat nimic. Dar, dacă doriţi, vă spun care sunt.
El: Da.
(recit setările din router)
El: Aaaa, păi haideţi să modificăm DNS-urile. (îmi spune nişte dns-uri noi)
Eu (după ce modific şi aştept să se restarteze routerul): Da, întradevăr, tot nu merge.
El (oarecum blocat): Păăăi, voi contacta departamentul tehnic (wtf nu la dep tehnic sunasem?) Şi vom rezolva problema cât mai repede.
Eu: Şi cam cât timp durează?
El: Păi, astăzi nu lucrează nimeni, aşa că mâine de pe la 9 va veni cineva la dumneavoastră.
Eu (uitându-mă chiorâş la contractul din faţa mea, citind acolo “suport 24/7 şi abia înăbuşindu-mi o înjurătură”): Mmhmmm…ok…

După ce închid telefonul, îmi pun rotiţele în mişcare şi mă gândesc c-ar fi frumos să încerc să schimb dns-urile cu cele de la OpenDNS.  Zis şi făcut. Deschid Iceweasel-ul, introduc www.opendns.com în bara de adrese şi mă duc să fumez o ţigară până se încarcă pagina. După ce termin de fumat ţigara, mă întorc la calculator, mai aştept vreo 2 minute până apare şi partea de jos a paginii (unde-s trecute dns-urile), modific setările în router şi… Ghici ciupercuţă ce-i, a început din nou să “merge” netul.

Toate bune şi frumoase, nu? Ei bine, nu!

Astăzi la ora 9 nu a venit nimeni pe acasa (oricum nu cred că mai era cineva pe acolo la ora aia). În schimb astăzi pe la ora 1:40, mă sună prietena că a venit o maimuţă de cablagiu să verifice setările (fi-v-ar setările dracului să vă fie). Din câte am înţeles, cablagiul s-a dus să verifice switch-ul din sufragerie, a tras de cabluri ca dobitocul, după care s-a instalat la calculatorul prietenei. Setup-ul reţelei din casă l-am explicat aici, aşa că nu mai are rost să trec prin asta odată.

Scurt pe doi, pentru că sincer nu mai am nervi să mai scriu încă o tonă de cuvinte, am avut o mică discuţie cu maimuţa de la Injoy. El îmi spune că “setările sunt incomplete”, eu îi spun, foarte finuţ, că e dobitoc şi că nu a observat routerul de pe masă. El îmi spune că da, l-a observat, dar setările sunt incomplete, că nu e automat (?!!!). După care, ţăranul a pus placa de reţea pe DHCP şi a plecat.

Dacă nu ştii ce e aia reţea statică, cu ip-uri private (adică 192.168.x.x – denumite aiurea neroutabile – dar aici mă bag în detalii inutile), de ce pula mea îţi bagi nasul ca o moluscă de cablagiu ce eşti (din nou, scuze pentru limbaj) unde nu-ţi fierbe oala? Şi cum naiba ai tupeu să-mi spui mie că setările sunt incomplete când probabil tu ai doar liceul făcut şi nu ştii decât să dai clickuri (unde nu trebuie, normal)? Da, realizez ca nu-s decât un prost care lucrează ca Helpdesk Oficeer, dar măcar am facultatea făcută şi sunt mai deştept decât un cablagiu ordinar.

Dacă cineva de la Injoy citeşte asta, uitaţi câteva guideline-uri:

  • verifică, înainte să modifici ceva, că serviciul de internet funcţionează. Ai la dispoziţie ping (domeniu şi ip), traceroute (domeniu şi ip), browser. Ar trebui să-ţi ajungă;
  • nu modifica aiurea setările clientului, mai ales dacă la verificarea de mai devreme ai putut accesa internetul fără nicio problemă. Dacă nu e nimic stricat, nu repara. Contractul spune că echipamentele de la mine din casă sunt responsabilitatea mea. Dovadă de profesionalism ar fi şi echiparea cablagiilor cu un laptop pentru munca pe teren (nu, nu e scump);
  • câteodată, e posibil să fii mai prost decât clientul. “ĂĂăăăăă” nu e un răspuns corect la “Reţeaua mea nu e setată pe dhcp” (hint: şi mama a învăţat diferenţa dintre static şi dhcp);
  • nu uita că tu eşti prima linie de contact al firmei şi, dacă tu nu arăţi respect, nici clientul nu te va respecta. Nici pe tine, nici pe compania pe care o reprezinţi (de exemplu, situaţia de faţă).
  • nimeni, niciodată, nu va fi fericit să dea datele de conectare la interfaţa de configurare a routerului unui străin care nu ştie ce face (da, se presupune că eşti prost);
  • ai la dispoziţie un telefon mobil. Sunt sigur Sper că ai şi numărul unei persoane competente (nu, nu e vorba de tine);
  • prin suport 24/7, înţeleg că problema mea se va rezolva chiar dacă vă sun la ora 4 noaptea. Sau cel puţin cineva îmi va răspunde la ora aia (da, am încercat).

46 thoughts on “Injoy e de căcat

  1. Danz3l

    Eee inseamna ca eu indur chinuri groaznice =))
    Mie nu-mi raspunde nimeni la telefon, daca raspunde …o face o amarata de femeie care la primul semn de nervozitate din partea mea spune ca nu ea se ocupa si ca va trimite baietii apoi inchide (evident ca nu ma intreaba de nume si adresa) Stau cu netul picat si zile intregi pentru ca apoi daca se intampla vreodata sa intarzii cu plata o zi – mi-l taie, apoi mai astept cateva zile sa-i dea drumul iar. :|

    Reply
  2. Cristian

    nslookup FTW :-)
    Daca nu poate mesteri la router, cum vrei sa-ti rezolve problema? Depinde acum si ce vrei. Daca venea cu un laptop si pe ala mergea, ce ai fi vrut sa faca: sa zica “merge pentru mine” si sa plece ori sa incerce sa faca sa mearga conexiunea si pentru tine?

    Reply
  3. rasebo

    Era clar ca era problema de la ei, pentru ca si vecinii erau in exact aceasi situatie. Putea sa scoata frumusel cablul de wan din router si sa-l bage in calculatorul cu “setari incomplete”.

    Cu laptopul exact asta poate sa faca. Baga cablul si verifica daca setarile sunt ok, lasa o copie a setarilor pe o foaie de hartie, la revedere. Service pana la usa, pana unde ajunge cablul lor. Ce am in casa este responsabilitatea mea.

    Reply
  4. Cristian

    In cazul tau, e responsabilitatea ta ce se intampla in casa. Dar in cazul amarastenilor care sunt mai paraleli cu tehnica… nici nu vreau sa ma gandesc.

    Oricum, in principiu trebuia intr-adevar sa vada ca merge bine pana la tine acasa, fie folosind laptopul ala inexistent, fie unul din cele doua calculatoare ale tale. Ce facea mai departe cu router-ul e discutabil; intreba proprietarul daca il poate ajuta cu ceva (vreme de ~5 minute) si la revedere.

    Reply
  5. panda

    pai si mie acum vreo cateva zile (3-4) stateam linistita pe mess si cand deodata mi-a picat netul..habar nu aveam ce are..ma gandeam ca ma confrunt cu problema de acum vreo luna cand au schimbat tampitii ip-ul si cum am un amarat de router,edimax br6214k de unde era sa stiu eu ca au schimbat ei ip-ul si pace ca nu mergea. Mi-am dat seama dupa vreo 10 minute dupa care l-am setat cum trebuie si a mers dar acum 3-4zile s-a intamplat sa nu mai mearga si astept si eu in continuare maimutele de la injoy,dar cred ca-s plecati cu colindul ca doar la mine nu vin.Acum sunt nevoita sa impart acelasi computer cu sora mea…al meu sta la pastrat pana vin astia ca ma si enerveaza…ce-i de facut?ca eu nu ma prea pricep si daca umblu apoi imi zic ca le stric eu reteaua ca asa mi-au zis cand mi-am luat router sa nu-l setez eu ca le stric toata reteaua si sa-i chem pe ei, dar daca asteptam dupa ei asteptam mult si bine asa ca l-am pus eu asa nepriceputa cum sunt si a mers…dar in cazul de fata nu stiu ce sa-i fac.

    Reply
  6. another

    subscriu..in totalitate..chiar mi-a placut..insa ai fost chiar prea finut cu ei..la fel am patit si eu..as putea spune “setari” identice..aceleasi raspunsuri de 2 bani..si cablagii prosti..PS..injoy sucks..

    Reply
  7. rasebo

    @another: Acum, după ceva timp, simt că aș fi putut fi puțin mai diplomat. Culmea, de atunci a mai trebuit să apelez la ei și nu am mai avut probleme de genul.

    @panda: Nu am cum să-mi bag nasul în ceea ce ai tu acasă. E foarte posibil ca setările tale să fie diferite de ale mele. Mai bine aștepți până când vin cei de la Injoy să rezolve problema. Dacă nu vin, insistă; se pare că dă rezultate. :)

    Reply
  8. elenaiony

    Chiar sunt de cacat…ma scuzati!! Nu imi merge netul de vreo 4 zile. Am sunat si cred ca am vb cu toti operatorii lor la rand…niciunul nu stie ce sa imi zica. Cica ma va contacta un admin sa imi aloce un nou IP. Nu a facut-o…si nici nu ma astept sa o faca. O sa mai insist sambata….ca acum de sarbatori clar nu lucreaza. Daca nu se rezolva, luni ma duc la ei si reziliez contractul. Prea multa nesimtire si nepasare pe banii mei!

    Reply
  9. cris

    eu am facut azi plagere la OPC… mi-au intins nervii la maxim nenorocitii astia de la injoy

    Reply
  10. Anonim

    Eu unul lucrez la injoy. Nu o sa spun nici functia, nici numele, vroiam doar sa iti atrag atentia si sa iti explic, in mare parte cum functioneaza sistemul si ca in proportie de 90% nu ai dreptate deloc.

    Sincer, nu ma simt ofensat de limbaj, nici de injurii, dar sunt foarte ofensat ca generalizezi.

    1. Suportul 24/7 inseamna ca se raspunde la telefon 24/7. Nu ca SE REZOLVA. Gandeste-te daca tu, ca home-user care platesti 40-50 RON pe abonament te astepti sa ti se rezolve problema pe loc, la un abonament de 1000 EUR la ce te astepti ?

    2. Este logic sa te intrebe despre setari pentru ca ai fi uimit sa stii ca 99% dintre home-useri nu stiu ce sunt acelea setari si de foarte multe ori sunt gresite. Pe langa faptul ca operatorul nu are de unde sa ghiceasca daca tu te pricepi sau nu.

    3. Ai sunat la un departament de suport tehnic. Se presupune ca pentru a rezolva problema trebuie sa iti dai chiar toate setarile ( inclusiv cele de la interfata routerului ) , asta daca vrei sa ai parte de ajutor.

    4. Departamentul de suport nu este acelas lucru cu dep. tehnic. Dep suport este pus doar sa preia sesizarile. Pe contract ai un termen de remediere al problemei care difera de la caz la caz.

    5. Cand nu iti merge conexiunea trebuie sa SUNI. este problema ta cat credit ai. Noi nu avem de unde sa ghicim cand nu iti merge tie conexiunea ( pot fi sute de motive ). Daca te pricepi asa bine ai sti ca orice calculator conectat la retea face un trafic infirm de broadcast atata timp cat nu navighezi. Cu atat mai mult, daca noi am vedea trafic de 7-8 MB ( chiar si pe torrent ) nu avem de unde sti ca nu iti incarca pagina http://www.doar-cred-ca-sunt-destept.com.

    6. Daca ai facultate nu inseamna ca esti mai destept decat un asa numit cablagiu. Cunosc persoane cu 8 clase care lucreaza ca ingineri ( neoficial ) si stiu de 10 ori mai multe lucruri decat cei care au o facultate. Oamenii acestia au invatat meserie. Tu ai invatat programa scoalara. E o mare diferenta intre teoretic si practic.

    7. Nu baga toata lumea in aceeasi oala. Sunt angajati doar pentru a prelua problemele si altii pentru a le rezolva. De aceea exista o ierarhie in orice firma. Sunt probleme care apar si nu le poti evita si dureaza pana la rezolvarea lor.

    8. Intr-adevar, ai dreptate in legatura cu suportul tehnic, poate ca nu sunt foarte bine pregatiti, daca ar fi, nu ar mai fi la suport tehnic si ar fi angajati la administrare nu crezi ?

    Reply
  11. rasebo

    1. Aici ai dreptate; nu am cum sa ma astept sa se rezolve o problema daca sun noaptea tarziu, mai ales la un abonament de 50 de ron, atat timp cat la unul de 1000 nu se face chestia asta. De fapt, problema mea reala este ca, daca am ceva de raportat dupa ora 10 seara, nu raspunde nici dracu la telefon.

    2/3. Le-am dat de fiecare data setarile, atat cele din router, cat si ale calculatoarelor. Cand a venit ala acasa la mine si am vazut ca nu stie care-i diferenta intre ip fix si dinamic, am considerat ca ar fi mai sigur pentru mine sa nu ii dau parola de la router. I-am dat, in schimb, toate setarile pe care mi le-a cerut (da, le tin minte).

    4. De fiecare data cand am vrut sa vorbesc cu o persoana tehnica, mi s-a spus ca acest lucru nu este posibil. Este stupid sa spui ca oferi suport tehnic, dar sa ai la telefon o centralista care nu stie decat sa preia problemele.

    5. Cand sun si stau cate 20-30 de minute pe fir, asteptand sa-mi raspunda cineva, mi se pare normal sa ma plang de calitatea serviciului si de faptul ca ma lasati fara minute.

    Ce treaba are broadcast-ul cu problema mea? Sincer, baba si mitraliera. Am precizat clar la telefon ca browsing-ul se misca nasol si torentele (care nu au nevoie de un dns pentru a functiona, pentru ca nu ma conectez la gigel-are-domeniu.ro, ci la 124.125.126.127) merg fara nicio greata. Daca, atunci cand un client va da detalii de genul, nu stiti ce sa faceti cu ele, atunci http://www.mai-bine-schimb-job-ul.com.

    6. O persoana pe care o duce capul, de cele mai multe ori se duce si la scoala. Exemple extreme se pot gasi la tot pasul; stiu si eu un tip care a luat doctoratul, dar nu e in stare sa spuna tot alfabetul.

    7/8. Angajatii care preiau problemele ar trebui sa fie persoane cel putin semi-tehnice; nu centraliste. Hai, ca acum e criza, se gasesc oameni competenti ceva mai usor.

    In legatura cu articolul meu, ai dreptate in doua privinte:
    a. puteam sa folosesc un limbaj mai civilizat.
    b. am generalizat, lucru pentru care imi pare rau. Cand am reusit sa trec de prima linie de suport si sa contactez o persoana tehnica, nu am avut absolut nicio problema in a comunica cu acel om.

    Totusi, problemele voastre sunt destul de mari si pleaca de la atitudinea ta de angajat (care pot doar sa presupun ca se regaseste in toata firma), aceea de “mi se rupe cat timp sta clientul agatat in toti operatorii sunt ocupati”, pana la calitatea foarte slaba a suportului tehnic (poate ar trebui sa subliniez tehnic, nu?).

    Probleme mai aveti si la capitolul feedback, acesta fiind practic inexistent; raspunsul clasic la intrebarea mea “cand va ajunge echipa la mine acasa” este “nu stiu, cand vor avea timp”, raspuns din cauza caruia s-a intamplat, de cateva ori, sa sune echipa la usa unui apartament gol. Imi pare rau, mai am si altele de facut, nu am cum sa pierd o zi intreaga, sa va astept sa veniti cand aveti chef.

    Reply
  12. elenaiony

    Probabil…in unele puncte….angajatul injoy are dreptate…dar foarte putin. Eu am reziliat contractul cu ei inca din ianuarie….pentru ca pur si simplu am asteptat 2 saptamani un administrator sa vina sa imi schimbe IP-ul, pentru ca se facusera niste schimbari in retea si IP-ul meu vechi nu mai era valabil. Cand a venit administratorul era deja prea tarziu…pt ca reziliasem….spre fericirea mea.
    Aaaa….si apropo…..inca mai primesc factura de la ei. Cu aceeasi suma de fiecare data desi am vb cu fiecare “centralista” in parte de 2 ori. DAAAA….ce pot spune….PROFESIONALISM!!!! Slava Domnului am scapat de ei!!

    Reply
  13. rasebo

    Dragă 89.41.47.2**. Ţi l-am şters, nu din cauză că m-ar enerva cineva care nu este de acord cu mine, ci din cauză că nu ştii să vorbeşti civilizat şi să respecţi nişte reguli simple. Dacă eşti atent, cu cel care a comentat mai sus am reuşit să am o conversaţie cât-de-cât civilizată.

    Cu toate astea, am să îţi răspund cu acelaşi ton, pentru că presupun ca doar aşa poţi înţelege ceva.

    Aşadar, dragă dobitocule (ai folosit cuvântul ăsta atât de des, încât presupun că ţi-e foarte drag şi te reprezintă), pe contract scrie “suport tehnic”. Nu call center – suport tehnic. Când răspund la telefon, robotul vostru îmi spune să apăs pe 2 pentru suport tehnic. Dacă tu, ca un dobitoc ce eşti, foloseşti un dicţionar propriu şi-i dai fiecărui termen o definiţie după cum vrea muşchiul tău, atunci este problema ta – şi e una destul de gravă.

    Şi da, vreau să mi se răspundă la telefon 24/7. Pentru că aşa scrie în contractul pe care voi nu sunteţi în stare să îl respectaţi. Nu vreau să vină nimeni la mine, dragă dobitocule, ci să verifice dacă e totul în ordine la ei şi, în caz că eu sunt legumă, să îmi trimită echipa la uşă a doua zi dimineaţa, indiferent că e sâmbătă sau duminică.

    Amice dobitoc, tu ai idee de câte ori a trebuit să aştept mai mult de 2 zile pentru rezolvarea unei probleme? Dar am tăcut. Am răbufnit pe blog doar de două sau trei ori. În rest, am stat liniştit. Ştii că dacă aveam chef/bani/timp puteam să vă dau în judecată de fiecare dată pentru nerespectarea termenilor contractuali şi să cer despăgubiri? Aşa, în teorie, pentru că în România nu există încă cultura respectării termenilor contractuali. Pentru voi şi mulţi alţi români, un contract e doar o promisiune pe care poţi să o respecţi sau nu – nu este o obligaţie.

    Am mai spus de câteva ori: nu sunt mândru de limbajul pe care l-am folosit în articolul ăsta – a fost scris la nervi şi am eşuat la capitolul autocenzură. Cu toate astea, problemele expuse sunt foarte reale şi ar trebui rezolvate cât mai repede şi eficient. E timpul ca era lui “las’ că merge ş-aşa” să apună.

    Reply
  14. unu

    prietene esti prea stresat….au multe minusuri dar esti prea maimutoi pentru era asta….Intrebare…daca tot stii ce sa faci sa-ti mearga internetul…de ce mai te obosesti sa suni!?!?
    Intr-adevar este un subiect din care iese un blog frumos si iti ridica numarul de vizitatori….dar mai lasa vrajeala….DE CE NU ITI SCHIMBI PROVIDERUL???SUNT ATATEA FIRME CARE ABIA ASTEAPTA UN CLIENT NOU….DIN PARTEA MEA DACA AS AVEA UN CLIENT CA TINE TI-AS TAIA CABLU DIRECT DE LA USA….ASA CA SA AI MOTIV SA TE MAI STRESEZI SI PE LA OPC…NU DE ALTA DAR SA AI CU CE SA-TI OCUPI TIMPUL DONULE “Helpdesk Oficeer”…ITI DORESC NUMAI BINE SI SA ITI MEARGA NETUL ;)

    Reply
  15. rasebo Post author

    Whatever, dude. Eu sunt stresat, eu sunt maimuţoi. Măcar recunoşti că au multe lipsuri.

    Într-altă ordine de idei, ăsta nu este un blog dedicat injoy-ului, mi se cam rupe de numărul de vizitatori, articolul care te enervează pe tine atât de tare are vreo 5 luni, iar eu nu ştiu de ce îmi pierd timpul cu nişte disperaţi care nu se pot abţine să nu scrie AŞA.

    Reply
  16. Nicu

    O sa propun superiorilor, ca la fiecare abonat cum esti tu, de platesti 10 lei pe luna, sa se angajeze cate un tehnician.

    Reply
  17. rasebo Post author

    Sigur. Fă-mi abonamentul de 10 lei (că să-l scumpiţi fără să anunţaţi aţi fost în stare), fă-l sa funcţioneze 10 ore în fiecare zi din weekend, iar în zilele lucrătoare am nevoie de net numai trei ore, începând cu ora 20.

    Că, dacă Doamne-fereşte am tupeul să insinuez că ar trebui să aveţi destul de mulţi tehnicieni încât să acoperiţi cererea pentru intervenţii, sunt luat peste picior.

    Nicule, marea majoritate a veniturilor voastre vin din buzunarul ăstora ca mine – dobitocii care plătesc 10 lei pentru nişte servicii uneori cam slăbuţe şi care uneori au tupeul să şi facă gură în caz că ceva nu merge cum trebuie.

    Până una-alta, eu platesc mult mai mult decat 10 lei pentru abonamentul la net, prin urmare mă aştept la servicii mult mai bune decat ce oferiti voi “clientilor de 10 lei”. Apropo, ultima oara ati intervenit in 16 ore. Sa va atrag atentia ca faceti reclama falsa pe site, la sectiunea abonamente pt persoane fizice?

    Reply
  18. mike

    pt. nea rasebo:
    nu stiu de ce, dar am un feeling ca esti genul de om care are mai multe datorii la McDonald`s/KFC decat ai platit pt. net pana acum.

    Ce ar fi daca data viitoare cand nu mai ai net sa iesi din pestera si sa admiri lumina zilei si pe anul asta, iesi la o bere cu prietenii (daca ai asa ceva),etc … ori da o fuga la caserie si completeaza o cerere de reziliere
    injoy won’t miss you …
    ;)

    Reply
  19. rasebo Post author

    Apropo de al doilea comentariu de-al tău, se cheamă moderare, dobitocule – locul unde intră fiecare comentator “nou” (posibil să fi fost un alt prieten de-al tau, caz în care-mi cer scuze)

    Amuzant că, din momentul în care ai rămas fără argumente pentru a-ţi sprijini firma, ai început să te foloseşti de injurii.

    Somn usor, că e târziu şi ai “feeling-uri” cam proaste.

    Reply
  20. Emil

    Mda ..sa va zic poveste mea . Imi pare rau ca nu am citit acest blog inainte sa semnez contractul cu injoy , adica acum 9 zile .Am semnat , au zis ca vin in 3 zile .. l-au instalat abia ieri …au zis ca merge si ca in 15 minute se vor aloca automat ip-urile …a mers pana au plecat ei apoi a picat, evident nu s-au alocat nici ip-urile .Am sunat ieri dupa amiaza la ei , au zis ca rezolva pana dimineaata…suntem la pranz si netu’ lipseste cu desavarsire .O sa ii sun in urmatoarele 5 minute si am o presimtire ca o sa imi spuna ca pana maine se rezolva . Singurul plus in tot bambiliciul asta e ca ieri am avut 15minute net si mergea foarte bine :) . Ma pot conecta inca la fostu provider si asta ma salveaza .Daca nu rezolva netul pana diseara maine ma duc si reziliez contractul ..de ce sa dau 80lei pentru nimic ?

    Reply
  21. Emil

    Acelasi emil mi-au dat net incepand de vineri ..evident minunea a tinut pana Sambata cand a picat si mi-au zis ca o sa vina abia luni ..adica maine..Nu o sa mai apuce ca ma duc la prima ora si reziliez contractul . Chiar atata incompetenta ? Cum ma nene ati cumparat mai multe retele de cartier si nu sunteti in stare sa dati omului macar prima saptamana sa ii aratati ca merge tipla ? ma chinui sa gasesc la Dristor o retea buna si vad ca nu imi iese , tot la rds ajung pana la urma .

    Anyway scarbit total de injoy !

    Reply
  22. Anonim2

    Injoy a facut ceea ce nimeni in tara asta nu a avut curaj sa faca: A unit umilele retele de cartier pentru a centraliza totul si a oferi un servicu stabil si de calitate. Ghinionul unora a constat sau conusta in continuare in faptul ca locuiesc in zone limitrofe sau cu putini abonati ce nu prezinta o prioritate mare pentru restructurare. (Exemple clare: Rahova, Domenii, Centrul Istoric). Nu este posibil ca din dezastrele ce au fost Tu-Net, Omninet, Ultra-Net, Acropolis, DNG si catastrofa Genesys sa se faca un ISP cu pretentii peste noapte. Cum a spus cineva mai sus, mai mult de 90% din infrastructura merge foarte bine. Abonatii sunt mai mult decat multumiti, si nu numai de internet ci si de CATV care nu poate fi diferentiat de Digitalul RDS sau Dolce (referindu-ma strict la calitatea semnalului) sau Telefonia cu posibilitati de portare si portabilitate infinite si tarife foarte mici. Rabdarea isi va spune cuvantul. Exista deja proiecte pentru PPPoE si pentru refacerea infrastructurii pe principiul Fiber to the building. Trebuie tinut cont de faptul ca infrastructura este inca veche, facuta de amatori cu foarte putini bani.
    Timpul isi va spune cuvantul in ceea ce inseamna Injoy Mass Market asa cum a facut-o Injoy B2B preluand foarte multi dintre clientii mari ai UPC, RDS si altii…

    Cu toate astea: Injoy rulz.

    Reply
  23. rasebo Post author

    Dacă răspundeaţi de la început aşa, alta era treaba (desi zona in care stau are destul de multi abonati incat sa merite se faca eforturi). Noroc şi la mai mult uptime!

    Reply
  24. eu

    da, bine ca ai facut un intreg istoric de texte in care sa ii injuri pe injoy. si bine ca zici de ala ca are liceu si ca tu ai facultate. ok, sa incepem asa: ai un job de rahat, unde sigur nu esti apreciat la justa ta valoare. din certurile cu operatorii de cablu/telefonie/curent si ce o mai fi obtii o mare satisfactie. te poti simti mai presus ca ei. folosesti linux, inseamna ca esti cu ceva clase peste majoritatea userilor de internet, fie ei cu facultate sau nu. esti o persoana ce stie sa isi organizeze timpul si tot ce are de facut in zilele ce urmeaza. si am sa inchei pe aici . probabil ai sa te intrebi care este rostul acewstor enumerari si de unde pana unde am ajuns la concluzia asta. ei bine, din spusele tale cu factura la telefon. ca deja ti-ai depasit suma. sper sa am dreptate. si da, am injoy de vreo 3 luni si al naibii de a cazut vcreodata netul. nici pe browsing, nici pe torrent(de unde iau numai lucruri legale).

    Reply
  25. rasebo Post author

    Da, ai dreptate. Sunt un frustrat sărac care are un job de care nu este mulţumit, şi a cărui singură satisfacţie e să se certe cu diverşi incompetenţi.

    Dacă tot te-ai uitat la tot istoricul meu cu post-uri legate de injoy, observă că, atunci când a fost cazul, i-am lăudat.

    Reply
  26. eu

    da, am citit mai toate posturile si nu numai cele legate de injoy. si nu am decat cuvinte de lauda. in aceasta lume a blogurilor putini sunt cei ce stiu sa scrie. oricum, nu te consider chiar cum ai zis tu mai sus. dar nush, mi se pare ciudat sa lovesti in astia ori de cate ori ai probleme cu netul. macar incearca sa isi faca treaba bine. eu unul, vin dupa o lunga si trista experienta alaturi de cei de la upc. mai mare nesimtire si lipsa de interes nu am vazut din partea cuiva. asta si fiindca erau unici isp-isti in orasul meu pana sa apara injoy. chiar si cand sa ma decablez de la ei imi cereau 100 de lei asa, fara nici o explicatie. respect si spor la scris in continuare.

    Reply
  27. emil

    Hmm sunt curios cum de tie nu ti-a picat niciodata.Eu chiar acum am netu picat si sunt aproape sigur ca nu vor veni azi deci voi ramane fara net in week-end . cred ca rds e cel mai sigur si desi nu vreau acolo voi ajunge :(
    In plus pe injoy nu merg unele site-uri am facut sesizare si nici cei de la tehnic nu pot accesa . Dau exemplu torentu de la czone , care nu merge accesat de amrea majoritate a abonatilor injoy :(

    Reply
  28. eu

    la czone nu cumva sa fi blocat ei clasa de ip-uri. personal nu am cont la ei datorita unei mici rafuieli cu baietii de pe acolo din staff. dar eu amm pe majoritatea romanestilor importante si merge sa ma loghez. stiu ca si pe filelist parca blocasera pe cei cu clickMelc. intreaba pe cineva din staff de la czone si poate te va lamuri. aveau o adresa de irc parca

    Reply
  29. rasebo Post author

    Din câte ţin minte, nici pe mitnet nu puteam intra pe trackerele celor de la czone. Nu ştiu de ce, dar înclin să cred că nu e vina celor de injoy.

    Reply
  30. Emil

    Am vorbit cu cei de la czone au zis ca au fost pe la injoy au bibilit routerele . Unora le-a emrs apoi altora nu . Mie mi-a maers o dimineata apoi seara nu .Cum al tracker nu s-a umblat at e vina celor de la injoy .

    Reply
  31. unul

    hai sa le luam pe rand:

    Pupincuristul de Anonim2 care sigur lucreaza la injoy ne spune cum a avut injoy curaj sa uneasca retele din bucuresti sub aceeasi umbrela. Aceste retele fiind varza cand le-au cumparat ei… noroc toturi cu ei… mana cereasca.
    Domnul Anonim2 sa iti reamintesc (si stii foarte bine in mod sigur ca de.. lucrezi in newcom) ca din 8.000 de abonati cati au cumparat injoy in bucuresti… clienti care faceau parte din retele de cartier.. au mai ramas doar 4.000 de abonati? asta dupa 1 an de preluare???
    A cui e vina??? este vina fostelor retele despre care tu zici ca au fost varza? oare retelele alea cum au supravietuit si s-au marit asa proaste cum sunt iar injoy cu super reteaua de b2b aproape da faliment in bucuresti in ritmul asta de crestere…
    No comment
    Orcum pupa in cur seful ca sa fii un sef mai mic. Slogan bun la injoy.
    Asa pleaca abonatii… ca nu li se ofera servicii nu din cauza retelei sau a oamenilor din firma…
    PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE!!!
    Ps: pana si de la comercial b2b au plecat 80% dintre angajati.. dar merge bine ca de.. se iau clienti de la rds si upc.. buna gluma…noroc cu florin ca mai aduce contracte ca in rest… muriti de foame.

    Reply
  32. Ion Dan Marius

    O sa comentez si eu ca sa imi descarc nervii. Am 2 contracte la injoy, unu acasa si unu la birou. Acum nu-mi merge nici unu de 2 saptamani (noroc ca am si RDS de backup la amandoua). Am sunat acum si mi-au zis ca unul din ele este reziliat pentru “nustiuce” – asa a zis tanti aia “nustiuce” (ele sunt platite, no problem). Va dau la tehnic, imi dau la tehnic, incepe un gigel sa ma intrebe cine sunt si pac, muzica de fundal si ajung iar la prima donsoara… Nu-mi vine sa cred, ii ziceam lu omu cum se cheama firma si el m-a transferat… acu asta vrea sa ma duca iar la tehnic. Nu mersi. Asta dupa ce acu 3 sapt am ramas fara net 4 zile si nu au raspuns la telefon decat dupa 3 zile si 50 de incercari, si cand nenea ala mi-a zis senin ca ei au suport non stop si eu l-am intrebat daca el chiar crede ca eu sunt cretin pe un ton mai ridicat mi-a inchis telefonul…

    Ma bucur ca se ascund in spatele incompetentei lor, dar orcat de rau ar fi RDS-ul, e de 100 de ori mai bine ca injoy…

    Reply
  33. Florea Cioaca

    Oricum ati da-o, Injoy sucks big time si in Giurgiu.
    Astept sa se termine contractul lunile astea si le-o dau din mers.
    Multa.. sanatate, muica!

    Reply
  34. Mihai_09

    Totusi.Eu sunt din pitesti.Aici au fost destul de competenti si nu au facut magarii.Providerul meu se numea Internet ISP si downloada cu 155 kb/s maxim.De upload nu mai vorbesc.Dintr-o data prin septembrie la inceput de scoala(2008) ma trezesc ca downloadeaza cu 2 mb/s uneori chiar si cu 5 de pe strong dc.Am inceput sa i-au filme ca disperatul,crezand ca este doar un moment de viteza mare.Vazand ca si a 2-a zi merge foarte bine am cautat si am aflat ca a fost cumparata de newcom care a fost si ea cumparata la randul ei de Injoy.Ce sa zic.Netul cadea 2-3 minute la cateva zile pana in decembrie.In vremea craciunului mi se fura ip-ul mereu am facut sesizare si am schimbat ip-ul in doar 2 zile,pentru ca am facut sesizarea sambata si a venit luni.(Voi nu ati avut norocul asta).Imi schimba ip-ul,dar ma trezesc ca nu mai merge netul decat de la 12 la 7 cand eram eu la scoala.Normal coincidenta cred.Cand plecam la scoala plecam nervos pentru ca stiam ca nu o sa mearga netul seara cand aveam nevoie pentru a da updata la site-ul meu.A facut asa 3-4 ziel s-a rezovat abia dupa ce am sunat a 2-a oara.Dupa inca 2 zile alt ghinion.Eu mergeam cu dns-urile mai vechi dar tot mergea netul…Numai ca vad ca netul nu merge 1 zi.Imi aparea X-u lacela rosu ca si cum nu ar fi conectat.Dar era conectat.Am crezut ca mi s-a ars placa de retea.Ma duc la un vecin cu pc-ul vad ca mereg dupa ce schimb dns-urile.Bucuros ma duc acasa,il pornesc… si “caca” tot nu mergea.Aflu ca nici vecinei de sus nu ii merge,si pe ea nu o interesa deloc sa sune,pentru ca ea baga cablul care vedea pentru switch la ea in pc si nu avea probleme.Vin cei de la injoy peste 5 zile.Schimba switchul,ma apuc sa pun informatii noi pe site in disperara sa nu imi pierd vizitatorii.De atunci toatea bune si frumoasa pana acum serios..Din ianuarie pana acum nu am avut decat 3-4 ore la rand intr-o zi cazut netul.Acum am cv probleme la retea nu este de la ei.Cablurile sunt pus aiurea am zis ca o sa le puna “la locul lor” sa nu “pluteasca” de la un geam la altul.Deci ce pot sa spun.Ceea ce zicea Anonim este corect.Depinde si de reteaua care era inainte si de imprtanta ei.La mine este o antena pusa pentru ca stau la bloc,dar nu in Pitesti ceva mai departe.Suntem maxim 10-12 uilizatori de internet si totusi au venit de multe ori.Adica daca au zis ca vin azi la 2,poate nu au venit la 2 au venit la 3,dar nu este ca la voi situatia.Au venit singuri sa imi schimbe dns-urile cand le-au schimbat,cu toata ca puea sa mi le zica prin telefon.Deci eu sunt multumit in mare parte de Injoy.Doar ca acum am cv probleme imi cade 15-20 de secunde odata la 4-5 zile:)) nu este mult dar alta problema nu am avut in ultimele 6-7 luni.

    Reply
  35. Costin

    Eu stau in Prahova, Campina. Acum sunt abonat la Clicknet dar nu sunt multumit deloc de viteza. Nu am de gand sa stau de 4 ori mai mult sa uploadez decat am stat sa downloadez jocul. In situatia mea, iau cu 200kb/s si uploadez cu 40-50kb/s.
    Deja sunt in pericolul de a primi ban pe mai multe site-uri de torrente romanesti din cauza ratiei proaste. Aproape toti colegii din fosta mea clasa au Injoy (inainte ii zicea FastNet aici)
    si sunt foarte multumiti de ei. Un prieten are account pe FileList de vreo 5-6 luni si este deja Extreme User pentru ca are deja peste 500GB uploadati. Nu mai pomenesc de ratie ca nu mai are rost. Acum cateva zile am fost la o prietena a mamei sa-i reinstalez windows-ul si pentru ca are Injoy am facut doua teste. Am facut testul pe speedtest.net si avea upload-ul 3.46 fata de 0.37 al meu si downloadul mult mai mare. Apoi m-am dus pe computergames.ro si am dat sa iau ceva la nimereala. Am ramas uluit sa vad cum ajunsese la 2.0MB/s.
    Si pentru ca are 2 pc-uri am dat sa downloadez in acelasi timp pe ambele. Pe primul avea 1.8MB/s si pe al doilea 1.46MB/s. Imi venea sa scot cablul de net din spate de la pc si fug cu el acasa la mine sa mi-l bag mie :). Din ce am inteles i-a picat doar o data, dar s-a rezolvat imediat pentru ca i-a sunat si au venit imediat, ea avand bagat netul de 3 luni. Contractul cu Clicknet expira pe 14 septembrie si am de gand sa ma abonez la Injoy. Cumva conteaza zona in care sunt? Adica daca unuia din nordul tarii ii pica in prostie, mi-e nu o sa-mi pice deloc, sau foarte putin? Pe colegii mei nu i-am auzit niciodata sa le fii picat vreodata Injoy-ul.

    Reply
  36. rasebo Post author

    @Costin: Injoy este doar un agregator de reţele. Cu alte cuvinte, reţeaua din oraşul tău a fost dezvoltată de altcineva, iar Injoy a cumpărat-o gata făcută.

    Reply
  37. Costin

    Deci daca este doar un agregator de retele, nu o sa influenteze cu nimic fosta retea? Sau o s-o faca si mai proasta? Sper ca daca o sa ma abonez la ei nu o sa am probleme, cum nici colegii mei nu au avut.

    Reply
  38. rasebo Post author

    Unele reţeele sunt ok, altele nu. Problemele Injoy-ului sunt două:

    1. Nu s-au prea stresat cu aducerea tuturor reţelelor la acelaşi nivel; unele sunt praf şi pică în draci, altele au fost construite cum trebuie şi-s stabile. Se laudă ei că cică ar investi şi repara reţelele care erau mai proaste dar, din păcate, efectele investiţiilor ăstora nu se prea văd.

    2. Call-centerul este complet deconectat de echipele de pe teren. Nu mi se pare normal ca, atunci când cer un număr de înregistrare a plângerii, să mi se spună că nu există un sistem de ticketing pus la punct. La fel, nu mi se pare normal ca telefonistele să fie complet deconectate de echipele de pe teren şi să nu-mi poată spune când va veni cineva la mine pentru o intevenţie.

    Apropo, că tot nu mai merită articol nou. Weekend-ul trecut nu am avut deloc net. Am sunat vineri la ora 21 şi am stat 8 minute ascultând mesajul ăla tâmpit. Nu am mai insistat, pentru că oricum nu primeam nimic în afară de ‘toţi operatorii sunt ocupaţi…’. Dacă vrea cineva, am şi înregistrarea cu cele 8 minute frecate aiurea-n receptor.

    Reply
  39. emil

    Eu am scapat de ei . Chiar daca nu trecuse 1 an cum scria pe contract m-am dus si l-am reziliat .
    Mi-am tras de la vechea retea ce ia net de la clax . Chiar daca mai pica din cand in cand dai un telefon si vine cineva in juma’ de ora . Nu in 2-3-4 zile cum era la injoy

    Reply
  40. Pingback: De ce nu am postat nimic în timpul weekend-ului | Jurnal Intrerupt

  41. dindrumultaberei

    Sfaturi pentru cei care sunt la injoy:
    -cand vreti sa accesati site-uri din strainatate folositi

    http://www.freeproxy.ro

    care permite pana la 10 MB burst continuu per adresa
    metropolitan in Bucuresti

    -cand vreti sa luati un film folositi dc++ selectand useri
    metropolitani din orasul unde sunteti

    -aveti grija ca RDS devine Microsoft-ul Romaniei deci trebuie sa apara un GNU si un Linux si un Ubuntu :) romanesc pe piata internet service providerilor

    Reply
  42. dragos

    ami place ca spre deosebire de marea masa a clientilor,multumiti sau nu,exista macar unul,care stie sa intre intr-un router,care stie ca nu e treaba noastra sa stim userul si parola de la routerul lor,si care critica,in mare parte corect dar …dar mai exagereaza un pic ,dar oricum,daca am avea clienti mai multi ca tine…s-ar injumatati nr de apeluri care se rezolva la un simplu restart de router.

    Reply
    1. rasebo Post author

      Măi, nu cred că am exagerat. În fine, având în vedere că a trecut atât de mult timp de când am scris cele de mai sus, dar şi că aţi fost cumpăraţi de Romtelecom, acum probabil ar trebui să fie mai bine… Nu? :)

      Reply
  43. adi

    Am dat o cautare dupa suport injoy si am ajuns si eu la discutia asta interesanta.
    Injoy are un suport tehnic ciudat, la call-center ajungi imediat sa-ti raspunda cineva, verifica corect datele tehnice si in caz de probleme anunta tehnicul. Problema e ca nu se intrepinde nimic dupa asta…
    Eu am un cretin care vrand sa faca economie de curent probabil, scoate de dimineata switch-urile din priza si le mai baga seara cand se intoarce de la servici. De la suport mi s-a comunicat ca au rezolvat problema, insa a doua zi s-a intamplat la fel, si a treia zi la fel, etc.

    Reply
  44. Peter Attila

    pfffff…nici inamicilor nu as recomanda “serviciile” injoy…mi sa taiat internetul min 10 ori,cu toate ca NICIODATA nu am intarziat cu plata facturilor…+mi se taxeaza 5 lej/pe lune pentru servici telefonie inexistenete,care nici nu sunt in contract…mam dus ca sa inchid contractul cu ei si au spus ca trebuie sa platesc 50% pentru cele 2(?)ani ramase din contract…mai astept inca o luna si daca tot vor sa batjocoreasca de mine chem OPC-ul…daca eu platesc 300 ei o sa plateasca 10.000,va garantez eu.btw nici mie numi merge netu de 5 zile cu toate ca am raportat de la prima zi.NU FACETI ABONAMENT INJOY INTERNET!!!

    Reply

Leave a Reply to emil Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *